Disponibilitate:  in 2 zile

Pret:  129,99 LEI

Disponibilitate:  in 2 zile

Pret:  129,99 LEI

Modalitati de transport:
• 14,90 lei - prin Posta Romana (gratuit pentru produse de anticariat peste 59,00 lei / comanda)
• 14,90 lei - prin Urgent Cargus (gratuit pentru produse de anticariat peste 59,00 lei / comanda)

Autor(i): ,

Editura:

Anul aparitiei: 2007

Nr. pagini: 461 pagini

ISBN: 9789731816111

Stare: nefolosita (noua)

Categorii: Psihologia copilului, Psihologie, Psihologie, Carte nefolosita, Psihologia copilului

Cuprins

Cuprins
Secţiunea I. Introducere, Principii şi Aspecte Fundamentale
  • Capitolul 1. Terapia RaÅ£ional-Emotivă ÅŸi Comportamentală în Tulburările Copiilor ÅŸi AdolescenÅ£ilor: Istoric, Teorie, Practică ÅŸi Cercetare
    Michael E. Bernard, Albert Ellis ÅŸi Mark Terjesen
  • Capitolul 2. Evaluarea ÅŸi Tratamentul REBT la copii
    Raymond DiGiuseppe și Michael E. Bernard
  • Capitolul 3. Evaluarea ÅŸi Tratamentul REBT la adolescenÅ£i
    Howard Young
  • Capitolul 4. Trainingul toleranÅ£ei la frustrare pentru copii
    William J. Knaus
  • Capitolul 5. RezilienÅ£a EmoÅ£ională la Copii ÅŸi AdolescenÅ£i: ImplicaÅ£ii pentru Terapia RaÅ£ional-Emotivă ÅŸi Comportamentală
    Michael E. Bernard ÅŸi Daniela Pires
Secţiunea II. Tulburările Copilăriei
  • Capitolul 6. O Abordare Developmentală, RaÅ£ional-Emotivă ÅŸi Comportamentală în Colaborarea cu PărinÅ£ii
    Marie R. Joyce
  • Capitolul 7. Depresia la Copii ÅŸi AdolescenÅ£i: Abordări REBT pentru Evaluare ÅŸi Tratament
    Ann Vernon
  • Capitolul 8. Anxietăţile, Fricile ÅŸi Fobiile Copilăriei: O Abordare Cognitiv-Comportamentală, PsihosituaÅ£ională
    Russell M. Grieger ÅŸi John D. Boyd
  • Capitolul 9. Tratamentul Copiilor Agresivi: O abordare sistemică RaÅ£ional-Emotivă ÅŸi Comportamentală
    Raymond DiGiuseppe și Jill Kelter
  • Capitolul 10. Terapia RaÅ£ional-Emotivă ÅŸi Comportamentală în Tulburarea de Deficit de AtenÅ£ie ÅŸi Hiperactivitate
    Kristene A. Doyle ÅŸi Mark D. Terjesen
  • Capitolul 11. IntervenÅ£ia pentru Copiii cu Performanţă Åžcolară Slabă: O Abordare Developmentală Socială ÅŸi EmoÅ£ională
    Michael E. Bernard
Secţiunea III. Aplicaţii 367
  • Capitolul 12. Colaborarea cu părinÅ£ii ÅŸi profesorii copiilor cu dizabilităţi
    John F. McInerney ÅŸi Bridget C.M. McInerney
  • Capitolul 13. Terapia RaÅ£ional-Emotivă ÅŸi Comportamentală de Grup, pentru Copii ÅŸi AdolescenÅ£i
    Mark D. Terjesen ÅŸi Maria A. Esposito
  • Capitolul 14. AplicaÅ£iile REBT în Åžcoli: PrevenÅ£ie, Promovare, IntervenÅ£ie
    Ann Vernon ÅŸi Michael E. Bernard
INDEX

Descriere

Au trecut aproape 20 de ani de la publicarea primei ediţii a acestei cărţi şi mai mult de
50 de ani de când a fost descrisă în literatură prima utilizare a terapiei raţional-emotive
şi comportamentale (REBT) la un copil. De-a lungul acestor ani, REBT cu copii şi
adolescenţi s-a practicat în multe părţi ale lumii.
Eu (A.E.) am crezut întotdeauna în potenţialul de utilizare a REBT în şcoli, ca formă de
promovare a sănătăţii mentale, la tineri care au probleme pe parcursul dezvoltării. în fond,
gândirea iraţională, atât la copii cât şi la adolescenţi, contribuie la o arie consternantă de
probleme emoţionale (ex. depresie la copii, furie), probleme comportamentale (ex. furie,
opoziţionism provocator, tulburări de conduită) şi probleme şcolare (ex. performanţă
scăzută).
De-a lungul ultimelor 6 decenii, REBT şi extensia sa educaţională, Educaţia Raţional
Emotivă (REE), au fost adoptate de o largă varietate de practicieni din sistemul sănătăţii
mentale, care lucrează cu copii şi adolescenţi. Cei care au încorporat şi integrat REBT
în practica lor individuală cu cei de vârste mici, au remarcat că elementele esenţiale ale
REBT le-au eficientizat practica.
Care sunt elementele fundamentale ale REBT când este aplicată la persoane de vârste
mici? Care din aspectele terapiei cognitiv-comportamentale (CBT) cu copii şi adolescenţi,
aşa cum sunt practicate în mod curent, sunt considerate a fi bazate pe aceste elementele
fundamentale? Cum vei şti că practici REBT când adopţi orientarea CBT?

Pe raspunsul la aceste intrebari cartea mai descrie modalitatile de:

  1. Educare a copiilor sau adolescenţilor pentru a avea un vocabular emoţional şi o schemă a emoţiilor (emoţiile variază în intensitate de la intens la slab) şi pentru a înţelege că au opţiuni comportamentale şi emoţionale atunci când se întâmplă ceva rău.
  2. Utilizare a modelului ABC cu scopul a-i ajuta pe cei mici să conceptualizeze relaţiile dintre gândire, emoţii şi comportament cu scopul evaluării şi intervenţiei.
  3. Educare a „responsabilităţii emoţionale”, pentru a înţelege că propria persoană, nu alţii, este cea care influenţează major emoţiile şi comportamentele.
  4. Utilizare a strategiilor de disputare pentru a facilita identificarea şi schimbarea gândirii/auto-verbalizărilor iraţionale, negative, înainte de a trece la învăţarea unei gândiri/auto-verbalizări raţionale, pozitive (pentru copii mai mari de 6 ani).
  5. Instruire a tinerilor pentru utilizarea auto-verbalizărilor raţionale.
  6. Practicarea noilor moduri de gândire, a noilor emoţii şi comportamente în „lumea reală” prin utilizarea temelor de casă.
  7. Probabil cel mai disctinct aspect al REBT când este utilizat cu cei mici este modul în care înaintează argumentul conform căruia oamenii vor fi mai fericiţi şi mai împliniţi când învaţă (în terapie, la clasă, acasă) credinţe raţionale, incluzând acceptarea necondiţionată de sine, toleranţa crescută la frustrare şi acceptarea necondiţionată a altora.