Disponibilitate:  nedisponibila

Preț:  10,00 LEI

Modalitați de transport:
• 15,90 lei - prin Curier rapid (gratuit pentru produse de anticariat peste 69,00 lei / comandă)
• 13,90 lei - prin Easybox Sameday (gratuit pentru produse de anticariat peste 69,00 lei / comandă)

Autor(i):

Editura:

Anul apariției: 2011

Nr. pagini: 40 pagini

ISBN: 978-606-583-189-6

Categorii: Metodologie / Pedagogie, Gradinita, Învățamânt - Educație, Nivel prescolar, Niveluri educationale

Descriere

Cunoscând faptul că jocul este activitatea fundamentală în grădiniţă, este firesc ca acesta să fie valorificat la maximum şi în predarea matematicii.
Jocul didactic este indicat să fie folosit în activităţile matematice
deoarece noţiunile de număr şi de operaţii cu numere sunt abstracte.
Folosirea lui în predarea matematicii oferă numeroase avantaje pedagogice, dintre care:
-constituie o admirabilă modalitate de a-i determina pe copii să participe activ la activitate;
-antrenează atât copiii timizi cât şi pe cei slabi;
-dezvoltă spiritul de cooperare;
-dezvoltă la copii iscusinţa, spiritul de observaţie, ingeniozitatea, inventivitatea;
-constituie o tehnică atractivă de explorare a realităţii.
Conţinutul jocului didactic matematic este format din cunoştinţele pe care copiii şi le-au însuşit în celelalte activităţi. Sensul principal al jocului şi atracţia pentru el, se leagă direct de rezolvarea sarcinilor didactice care apar sub forma unor probleme de gândire : denumire, recunoaştere, comparaţie, ghicire, etc ( exemplu : să denumească grupa de obiecte, să ghicească ce piesă a pipăit în săculeţul cu surprize).Regulile jocului arată copiilor cum să rezolve sarcina didactică, ele fiind condiţionate de conţinut şi de sarcina didactică. Elementele de joc fac ca rezolvarea sarcinii să fie plăcută şi atractivă pentru copii.
Valoarea practică a jocului didactic matematic constă în faptul că, în procesul desfăşurării lui, copilul are posibilitatea aplicării cunoştinţelor însuşite, exersării deprinderilor şi priceperilor formate. Jocul didactic cuprinde următoarele laturi constitutive : conţinut, sarcină didactică, reguli de joc, elemente de joc.
Desfăşurarea jocului didactic are în vedere prezentarea şi familiarizarea copiilor cu jocul didactic, antrenarea lor la o participare cât mai vie şi eficientă, de fapt jocul se însuşeşte pe măsură ce este jucat.
Cerinţele şi metodica desfăşurării unui joc didactic sunt:
a) introducerea în activitate;
b) prezentarea şi intuirea materialului;
c) anunţarea temei activităţii;
d) explicarea şi demonstrarea jocului;
e) executarea jocului didactic de către copii;
f) complicarea jocului didactic;
g) încheierea jocului didactic.
Educatoarea urmăreşte ca elementele de joc să se integreze firesc în desfăşurarea jocului şi se stabilesc criteriile de performanţă.
încheierea jocului este etapa în care copiii sunt apreciaţi în funcţie de
evoluţia lor, se formulează concluzii asupra modului cum s-au respectat regulile de joc, cum s-au executat sarcinile, de către fiecare copil sau echipă, se stabilesc câştigătorii.
în încheiere, se repetă, eventual, denumirea jocului executat şi scopul său.


Comandă online Jocul matematic in activitatea prescolarului la 10,00 lei scrisă de Burca Anisoara, tiparită la editura Vladimed - Rovimed în anul 2011. cu plata ramburs sau online cu cardul. Momentan titlul Jocul matematic in activitatea prescolarului nu este disponibil însa vă puteți înscrie pentru a fi notificat în momenul reaprovizionarii.